Založ si blog

Sen o komunizme v trhovom hospodárstve

S padajúcim súmrakom som si urobil pohodlie pri zázračnej búdke, kde práve prebiehala prezentácia sladkého života našich celebrít. Inšpirovaný týmto podnetom a rodinným teplom, oddal som sa sladkému sneniu. Do sna sa mi začala vkrádať fráza „každý podľa svojich schopností, každému podľa potrieb“, ktorú skorej narodení isto poznajú. Predstava života celebrity sa mi začala premiešavať s otázkami. Ako by to bolo, kto by rozhodol o mojich schopnostiach. A čo keď nemám žiadne schopnosti, čo v tom prípade? Určení ľudia by ma denne na 8 hodinovú dobu zatvárali do vyhradených priestorov pre osoby bez schopností? Ako by boli zariadené, aspoň na úrovni demokratických väzenských  ciel alebo len stolík a stolička obklopená holými stenami? Ako by to začalo pôsobiť na psychiku po určitom období. Odháňajúc tieto myšlienky som sa nechal preniesť do sféry, každému podľa potrieb. Namiesto sladkého obrazu brušných tanečníc na pláži, mi opäť rezonovala otázka, kde by bola hranica mojej potreby. 900? 1200? Ale veď ľudia, aj so schopnosťami, sú oceňovaní sumou 500. Analýzou tejto dilemy, so záverom, že je to správne, veď majú takú potrebu, som začal  rozvíjať fantáziu, ako by som využil svoju potrebu.

Začínajúce kontúry môjho sladkého využitia svojej potreby boli prerušené reálnymi požiadavkami mojej zákonnej polovičky a zaujímavejšiu časť môjho snenia sa už asi nedozviem.

Bol to sen, alebo aj v trhovom hospodárstve existuje takáto skutočnosť? Dokázal by štát zamestnávať zamestnancov, so zákazom prideľovania im práce, a mzda by im bola vyplácaná len za príchod a odchod z pracoviska? Ale, ako sa na Východe hovorí „i tak še dá“, tak sa nechajme prekvapiť komunizmom v trhovom hospodárstve.

Údajne, prvé pokusy s tým, ako sa to osvedčí v praxi, už začali.

Je COVID a čo má robiť občan?

14.11.2021

Možno mi niekto dokáže rozumne vysvetliť, ako dokáže obyčajný dôchodca riešiť bežný problém pre nezainteresovaného, no pre rodiča malá tragédia. Každý človek občas musí využiť služby zdravotníckych zariadení bez ohľadu či je COVID , alebo nie je. To sa stalo aj môjmu dieťaťu, ktoré dostalo obličkovú koliku a ako rodič som sa nechápavo díval, ako môže [...]

Láskavosť a pozornosť dorazila na Slovensko

24.10.2013

Teplá jeseň priniesla na do našej spoločnosti úsmev na tváre občanov, láskavosť a pozornosť do vzťahu občanov. Aj keď som sa ja nezmenil, zrazu ma zdravia pre mňa neznáme osoby, rozdávajú úsmevy a žoviálne sa informujú o mojich problémoch. Rôzny funkcionári, ktorí moju osobu nepustili ani za prah svojej kancelárie, mi zrazu podávajú ruku a vyzývajú ma, aby [...]

Potenciálni zločinci

26.04.2013

Novelizáciou zákona o emisných a technických prehliadkach štát zaviedol systém potenciálnych zločincov a skupinu pre napĺňanie štátnej kasy pokutami a materiálu pre exekútorov. Prečo? V dnešnej dobe množstvo našich občanov dlhodobo pracuje v zahraničí a pre udržanie svojho komfortu si so sebou vzali aj svoje motorové vozidlá. A tu nastáva problém, [...]

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Russia Military Official Arrest

Putinovho generála asi kŕmili úplatkami, jeho žena žila v luxuse. Je to predzvesť konca ministra obrany?

24.04.2024 14:00

Námestníkovi šéfa rezortu obrany hrozí až 15 rokov väzenia. Prečo šéf Kremľa umožnil zatknúť jedného z najvplyvnejších predstaviteľov ozbrojených síl?

Atény / Sahara / Prach / Akropola /

Atény sa opäť zafarbili do oranžova, prach zo Sahary pohltil aj Akropolu

24.04.2024 13:43

Meteorológ Kostas Laguvardos výhľad z jednej meteorologickej stanice prirovnal k pohľadu na Mars.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 22095x
Priemerná čítanosť článkov: 2009x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy